lunes, 1 de junio de 2020

Llengua Valenciana: dimarts, 2 de juny de 2020


ACTIVITATS SETMANA DEL 2 DE JUNY

Comença el compte enrere. Aquesta es la nostra antepenúltima entrada al blog i això vol dir que després de fer aquestes activitats, solament ens quedaran dues setmanes de treball a la nostra àrea. Esperem que tingueu les forces suficients per donar l'última espenta al curs escolar.

Comencem? Anem!

Com sempre, igual que feu a Educació Física, anem a escalfar un dels nostres músculs més importants: el cervell. Quina millor manera de fer-ho que amb una entretinguda lectura.


COMPRENSIÓ LECTORA

Hui portem part d'una història escrita per Jesús Cortés, escriptor valencià nascut al 1962. Es tracta del seu llibre "Un fantasma a la llavadora", un relat molt curt dirigit als petits de l'escola.

Ací teniu la portada del llibre. Què penseu? Què coses li poden pasar a aquest fantasma? 


Anem a descobrir-ho ara mateix!


Ara, com sempre, terminem els escalfaments del nostre cervell amb unes senzilles preguntes.


Ara sí! Preparats per a fer un petit repàs d'algunes coses que hem vist aquestes setmanes? 

Segur que no teniu cap problema per resoldre aquestes activitats. Sempre podeu revisar les estrades més antigues del blog per a refrescar la memòria mitjançant els enllaços que vos facilitem.

GRAMÀTICA

Activitats per treballar els pronoms personals. 



1. Relaciona:


2. Encercla els pronoms personals d'aquestes oracions:



VOCABULARI

Activitats per treballar les paraules sinònimes i les paraules antònimes.

Què son les paraules sinònimes?

Son totes aquelles paraules que signifiquen el mateix però que s'escriuen de manera diferent.

Per exemple: petit i menut son paraules sinònimes. Les dues signifiquen el mateix.


David el Gnomo és molt petit / David el Gnomo és molt menut


I què son les paraules antònimes?

Son totes aquelles paraules que tenen significats contraris.

Per exemple: alt i baix, petit i gran, suau i raspós.

Recordeu la següent activitat? Podeu tornar a fer-la i repaseu alguns exemples més.



3. Pinta del mateix color les paraules que volen dir el mateix (sinònimes)



4. Torna a escriure les oracions canviant les paraules subratllades per un dels següents antònims:


Recordeu que podeu fer les activitats copiant els enunciats a la llibreta, respectant de nou les normes d'ús que ja coneixeu. També, qui ho preferisca, pot descarregar les activitats del següent enllaç:


Podeu enviar les vostres activitats fetes als nostres correus electrònics, on resoldrem qualsevol dubte que tingueu.



Ens llegim!



No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.